اکبری، مرتضی، حسینی، سیدمحمود، حجازی، سید یوسف و رضوانفر، سید یوسف. (1392). اعتبارسنجی مؤلفههای توسعه منابع انسانی: مطالعه اعضای هیئت علمی دانشکدههای کشاورزی. تحقیقاتاقتصادوتوسعهکشاورزیایران، شماره 44 (4)، 644-629.
بازرگان هرندی، عباس. (1387). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، رویکردهای متداول در علوم رفتاری، چاپ اول، تهران: نشر دیدار.
بیگی، وحید و قلیپور، آرین. (1395). توسعه منابع انسانی با بهرهگیری از طرح توسعه فردی در سازمانهای پروژهمحور. مدیریت دولتی، شماره 8 (1)، 32-15.
جزنی، نسرین، طاهری، نادر و ابیلی، خدایار. (1389). تدوین راهبردهای توسعۀ منابع انسانی با رویکرد توسعۀ دانش کارکنان. مطالعاتمدیریتراهبردی، شماره 2، 29-15.
حسینپور، داوود و قربانی پاجی، عقیل. (1396). تأثیر راهبردهای توسعه منابع انسانی بر اثربخشی سازمانی با نقش میانجی اعتماد متقابل و رضایت شغلی کارکنان در سازمان ورزش و جوانان استان مازندران. پژوهشهایمدیریتراهبردی، شماره 23 (65)، 45-75.
خانعلیزاده، رقیه، کردنائیج، اسداله، فانی، علی اصغر و مشبکی اصفهانی، اصغر. (1389). رابطه بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه تربیت مدرس). پژوهشنامه مدیریت تحول، شماره 3، 20-45.
خدائی، زهرا و کانتریخلیلآباد، حسین. (1391). توسعه گردشگری با تأکید بر نقش آموزش نیروی انسانی. فصلنامه مطالعات مدیریت شهری، شماره 4(12)، 47- 59.
خلیلنژاد، شهرام و مهری، امیر. (1395). نقش مدیریت دانش در توسعه منابع انسانی (مورد مطالعه: شهرداری منطقه 4 تهران). فصلنامهآموزشوتوسعهمنابعانسانی، شماره 3 (9)، 67-88.
دلگشایی، بهرام، طبیبی، سید جمالالدین و پهلوان، پریسا. (1386). ارائه الگوی توسعه منابع انسانی در بخش بهداشت و درمان. پژوهش در پزشکی (مجله پژوهشی دانشکده پزشکی)، شماره 31 (4)، 317-325.
رضاییان، سمینه. (1398). مطالعه و بررسی نقش مدیریت دانش در مدیریت منابع انسانی (مورد مطالعه: سازمان ثبت احوال شهر تهران)، (پایاننامه کارشناسی ارشد). رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور – واحد ساوه.
سهرابی، بابک،
اعظمی، امیر و یزدانی، حمیدرضا. (1390). آسیبشناسی پژوهشهای انجام شده در زمینه مدیریت اسلامی با رویکرد فراترکیب، نشریه
چشمانداز مدیریت دولتی، 2(6)، 9-24.
سید تقی دیزج، عاطفه، شجاعی، عطیه و موسوینژاد، سیده فاطمه. (1395). بررسی نقش گردشگری شهری در رشد و توسعه اقتصادی شهرها، اولین همایش بینالمللی اقتصاد شهری (با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل)، تهران.
شمس مورکانی، غلامرضا، صفایی موحد، سعید و فاطمی صفت، علی. (1394). آسیبشناسی فعالیتهای آموزش و بهسازی منابع انسانی بر اساس مدل سه شاخگی (مورد مطالعه: صنایع الکترونیکی فجر). فصلنامهآموزشوتوسعهمنابعانسانی، شماره 2 (7)، 71-100.
شمسالدینی، علی، درخشان، الهام و کریمی، ببراز. (1395). ارزیابی اثرات توانمندسازی نیروی انسانی در توسعه صنعت گردشگری (مطالعه موردی: استان کهگیلویه و بویراحمد). فصلنامهبرنامهریزیمنطقهای، شماره 6 (24)، 89-100.
صارم، علی اصغر، داناییفرد، حسن، قلی پور، آرین و اصغر فانی، علی. (1396). ماتریس توسعه منابع انسانی فهم دوسویگی عاملیت و ساختار در توسعه منابع انسانی. مدیریت دولتی، دوره 9، شماره 1، 137-168.
ضیائی، محمود. (1383). وضعیت نیروی انسانی و آموزش در بخش گردشگری (با تأکید بر استان تهران). مطالعات گردشگری، شماره 6، 19-37.
محمدی، مصطفی و حبیبی، لیلا. (1395). توسعه منابع انسانی صنعت هتلداری با رویکرد مدیریت استعداد کارکنان. مطالعات هتلداری و میزبانی، شماره 1 (2)، 45-56.
محمودی کوچسرایی، علی اصغر، فراهانی، مهدی و رستهمقدم، آرش. (1394). آسیبشناسی نظام آموزش کارکنان با استفاده از الگوی سهشاخگی. فصلنامهآموزشوتوسعهمنابعانسانی، شماره 2 (5)، 27-51.
محمودی، علیرضا و نعیمی مجد، محبوبه. (1395). جایگاه آموزشهای گردشگری و هتلداری در نام آموزش عالی ایران (موردمطالعه: دانشجویان شاغل در صنعت گردشگری و هتلداری تهران). مطالعات هتلداری و میزبانی، شماره 1 (2)، 73-57.
مطرانلویی، پریسا. (1394). مروریبروضعیتصنعتگردشگری ونقشبخشخصوصی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، معاونت بررسیهای اقتصادی.
منشگر، مریم و عباسی، اسدالله. (1395)، آسیبشناسی و راهکارهای حمایت مدیران از بالندگی و توسعه منابع انسانی. فصلنامهآموزشوتوسعهمنابعانسانی، شماره 3 (8)، 29-56.
نوربخش، مرتضی و اکبرپورسراسکانرود، محمد. (1389). نقش گردشگری شهری در توسعه اقتصادی کلانشهرها. ویژهنامه اقتصاد گردشگری، 21-34.
همتی، محمد. (1385). ارزیابی میزان بهکارگیری مؤلفههای مدیریت دانش در دانشکدههای پردیس فنی تهران. ارائهشده در اولین اجلاس ملی مدیریت دانش، تهران.
References
Argote, L., Mcevily, B., & Reagans, R. (2003). Managing Knowledge in Organizations: An Integrative Framework and Review of Emerging Themes. Management Science, 49(4), 571-582.
Armstrong, M. (2008). Strategic human resource management: a guide to action, Kogan Page Limited.
Armstrong, M. (2010). Armstrong’s essential human resource management practice: a guide to people management, Kogan Page Limited.
Davenport, T. H., De Long, D. W., & Beers, M. C. (1998). Successful knowledge management projects. MIT Sloan Management Review, 2(2), 43-57.
Day, J., Karani, A., Adler, H., & Nicely, A. M. (2013). Corporate Social Responsibility and College Recruiting in the Hospitality Industry, Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 12(1), 71-90
DeCenzo, D.A., & Robbins, S.P. (2005). Fundamentals of Human Resource Management, John Wiley & Sons.
Gibson, P. (2017). Talent Management in the Hospitality and Tourism Context. in Horner. S (eds), Talent Management in Hospitality and Tourism, 17-31.
Ishmael-Robertson, C. A. (2018). What are the key advances in human resource development that tourism in Guyana needs by 2025?, Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 10(5), 605-610.
Johnson, K. R., & Bartlett, K. R. (2013). The role of tourism in national human resource development: A Jamaican perspective, Human Resource Development International, 16 (2), 205-219.
Katunian, A. (2019). Sustainability as a new approach for the human resource development in tourism sector. Public Policy and Administration, 18(4), 405-417.
Lashley, C. (2017). The Concept of Hospitableness. in edited book of Horner. S (2017). Talent Management in Hospitality and Tourism, Goodfellow Publishers Limited, 52-68.
Mohotti, C., Jayawardena, C., & Teare, R. (2013). Responding to the tourism industry training and human resource challenges in Sri Lanka. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 5(5), 456-463.
Naama, A., Haven-Tang, C., & Jones, E. (2008). Human Resource Development Issues for the Hotel Sector in Libya: A Government Perspective. International Journal of Tourism Research, 10, 481-492.
Newman, A. (1999). Knowledge management. American Society for Training and Development.
Pfohl, H.C., Gallus, P., & Thomas, D. (2011). Interpretive Structural Modeling of Supply Chain Risks. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 41(9), 839 – 859.
Riege, A. (2005). Three-Dozen Kknowledge Sharing Barriers Managers Must Consider. Journal of Knowledge Management, 1(3), 18-35.
Sandelowski, M., Barroso, J., & Voils, C. I. (2007). Using qualitative metasummary to synthesize qualitative and quantitative descriptive findings. Research in nursing & health, 30(1), 99-111.
Tisdell, C.A. (2013). Analysis, New Applications and Case Studies. Publisher: World Scientific Publishing Co.
Turban, E., & Maclean, E. (2004). Information Technology for management. 3 rd ed, john wiley & Sons Ine.
Warfield, J.W. (1974). Developing Interconnected Matrices in Structural Modeling. IEEE Transcript on Systems Men and Cybernetics, 4(1), 51-81.
Ying, Y., Mursitama, T. N., & Abbas, B. S. (2018). Innovation of human resources development by m-learning to support cross-border tourism event in Natuna, ACM International Conference Proceeding Series, 26 May 2018 (pp. 16-21).