اهداف فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی عبارتند از:
- تبیین چیستی، چرایی، چگونگی و فلسفة مدیریت دانش سازمانی؛
- تدوین الگوهای مدیریت دانش هماهنگ با الگوی اسلامی- ایرانی، چشمانداز، نقشة جامع علمی کشور و آیندهنگریها در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی؛
- مدیریت تحول و بهبود مدیریت دانش و مدیریت تحول؛
- نشر و عرضة دستاوردهای علمی پژوهشی بر اساس نیاز و تقاضای سازمانهای اجرایی کوچک، متوسط، بزرگ و شبکهای در حوزة مدیریت دانش و ارزیابی نتایج بهکارگیری آنها؛
- کمک به تبادل و ارتقاء دانش مدیریت دانش در سطح ملی، منطقهای و بین المللی؛
- گسترش اندیشهها و نتایج نوآوریهای علمی و پژوهشی در زمینههای زیر:
- مدیریت دانش سازمانی؛
- راهبردهای مدیریت دانش و راهبردهای دانش؛
- برنامه ریزی راهبردی مدیریت دانش؛
- سامانه ها و فناوری های مدیریت دانش؛
- درس آموخته های مدیریت دانش؛
- نیازسنجی دانشی؛
- معماری دانش؛
- درختواره و نقشه دانش؛
- توسعه فرهنگ دانشی؛
- مستندسازی تجربیات؛
- هوشمندی سازمانی؛
- تفکر و پژوهش سازمانی؛
- یادگیری سازمانی؛
- اندیشهورزی و تفکر جمعی؛
- مدیریت مراکز دانشی و اندیشکدهها.