نکات برجسته[1]
نکات برجسته (هایلایت) به سه تا پنج نقطه برجسته در مقاله شما گفته میشود که می توان به افزایش رویت پذیری و قابلیت جستوجو مقاله شما از طریق موتورهای جستوجوگر مانند گوگل اسکالر[2]، سمنتیک اسکالر[3]، پایگاههای استنادی و غیره کمک کند. هایلایتها باید نتایج جدید پژوهش شما و همچنین (در صورت وجود[4]) روشهای جدیدی را که در طول پژوهش استفاده شده است را نشان دهد. آنها را به عنوان پیشنهاد "معرفی کوتاه و سریع[5]" مقاله خود در نظر بگیرید. لطفا عبارتی را بنویسید که می دانید خوانندگان شما به صورت برخط[6] به دنبال آن خواهند بود. تلاش کنید همه ایدهها، مفاهیم یا نتیجه گیری ها به تصویر کشیده نشود چرا که هایلایت های شما باید کوتاه باشند؛ با احتساب فاصله بین کلمات، چیزی بین 85 حرف یا کمتر.
هایلایتهای مقاله مزیت قابل توجهی در دنیای برخط به شما می دهد؛ چرا که تضمین می کند که موتورهای جستوجو مقاله شما را به نمایش گذاشته و آن را به مخاطب مناسب نمایش میدهد. ثابت شده است که هایلایت دامنه کار شما را افزایش داده و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مقاله مورد تجه همکاران علاقه مند در داخل و خارج از جامعه تحقیقاتی معمول قرار گیرد و نه تنها به توزیع گسترده تر پژوهش کمک خواهد نمود؛ زمینه لازم را برای همکاری های جدید و سرعت بخشیدن به سرعت علم را کمک می کند.
[1] Highlights
[2] Google Scholar
[3] Semantic Scholar
[4] If any
[5] Elevator pitch
[6] Online
[7] Word