ارمغان، نگار (1395). مواجهه تحلیلی با چالشهای شکست در اجرای پروژههای مدیریت دانش در ایران. دوفصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، دوره 14، شماره 27، 27-38.
اکبری، ف (1397). آسیبشناسی پیادهسازی موفق مدیریت دانش مطالعه موردی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع). پایاننامه کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی طلوع مهر، قم.
الهیاری کوکلانی، محمدتقی (1394). بررسی موانع پیادهسازی مدیریت دانش در شرکت پایانههای دادهای نوین. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات شاهرود.
ایرانبان، جواد (۱۳۹۶). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش و رابطه آن با مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ۲۱۸، ۱۴۱-۱۲۷.
بازیاری، رؤیا و خسروی پور، بهمن (1399). بررسی موانع فراروی کاربست نظام مدیریت دانش. دوماهنامه علمی تخصصی مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، 5(23)، 25-32.
برومند دیزجی، بابک (1392). بررسی و شناسایی موانع اجرای مدیریت دانش در سازمانهای دولتی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی و صادرات، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور تهران غرب.
تارخ، محمدجعفر؛ میرزایی سرو کلائی، رحمت و الوندی، نغمه (1391). بررسی شکافهای پیادهسازی سامانههای مدیریت دانش با استفاده از تکنیک آنالیز فاصله. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، 9(52)، 84-51.
تیمورنژاد، کاوه؛ نجف بیگی، رضا و بهمنی، عباس (1390). شناسایی ﻭ رتبهبندی ﻣﻮﺍﻧﻊ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ در پیادهسازی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺍﻧﺶ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﻱ ﺳﺘﺎﺩﻱ ﻭ ﺗﻮﻟﻴﺪﻱ ﺷﺮﮐﺖ ایرانخودرو. ﻣﺠﻠﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، 5(12)، 97-112.
جامیپور، مونا و شرکت، محمدحسین (1394). چالش پیادهسازی موفق سیستمهای مدیریت دانش؛ بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی با رویکردی آمیخته. نشریه مدیریت اطلاعات، 7(2)، 450-429.
حجازینیا، رؤیا (۱۳۹۵). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی. فصلنامه رشد و فناوری، ۱۲(۴۷)، 20-12.
حسنزاده، محمد (۱۳۸۹). استقرار اثربخش مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی: موانعی که باید برطرف شوند. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، ۶(۴)، 14-7.
حسین قلیزاده، رضوان و ادهم هاشمی، سیده سوده (1392). شناسایی موانع پیادهسازی مدیریت دانش در دانشگاه. نشریه نامه آموزش عالی، دوره 6، شماره 21، 41-59.
حلاجیان، ابراهیم (1395). بررسی و اولویتبندی موانع استقرار مدیریت دانش در شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور با روش تحلیل سلسلهمراتبی. مدیریت شهری و روستایی،
شماره 45، 133-118.
خانی، نرگس و فرج پهلو، عبدالحسین (1395)، مفهوم دانش و مدیریت دانش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، نشریه مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، دوره 8، شماره 17 - شماره پیاپی 17، 39-60
خسروی پور، بهمن؛ شبانی، کبری و عابدی، بهاره (۱۳۹۲). کاربست مدیریت دانش سازمانی (مفهوم، ضرورت و چالشها). اولین همایش ملی مدیریت کسبوکار، همدان.
خواجه حسینی، محمد (1399). بررسی راهکارهای پیادهسازی مدیریت دانش در کتابخانههای عمومی (مطالعه موردی شهر تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسی مطالعات کتابخانههای عمومی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور قم.
ﺧﯿﺮﯼ، مهتاب (1397). پیادهسازی ﻭ ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺩﺍﻧﺶ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ. ﻧﺸﺮﯾﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﯼ، پاییز 1397، 233–241.
ربیعی، علی و معالی، مهناز (1391). بررسی موانع زیرساختی اعمال مدیریت دانش و ارائه الگوی بهبود در مراکز آموزش عالی. فصلنامه علمی پژوهشی سیاست علم و فناوری، شماره ۱، ۱۶-۱.
رجایی، محمدصادق؛ کوهی رستمی، منصور؛ فاضلی، عبدالله و مقتدایی، فاطمه (1393) بررسی موانع درونسازمانی مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در کتابخانههای عمومی استان خوزستان. نشریه مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 6(14)، 123-94.
رکنیجو، محمد؛ الوانی، مهدی؛ یزدانی، حمیدرضا و جعفری، محمدباقر (1396). واکاوی موانع پیادهسازی موفق مدیریت دانش در دانشگاهها. نشریه مدیریت فرهنگ سازمانی، 15(2)، 445-464.
رونقی، محمدحسین؛ زینالدین زاده، سارا؛ علم بلادی، سپهر (1398). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدیریت دانش با استفاده از روش فراترکیب. نشریه کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 87، 112-135.
زنجیرچی، سیدمحمود؛ حکاکی، مسعود؛ کنجکاو منفرد، امیررضا و بهنیا، فروغ (1394). عارضهیابی پیادهسازی مدیریت دانش در آموزشوپرورش استان یزد. نشریه تعلیم و تربیت، 31(123)، 95-116.
زنوزی مشرفی، عباس (1389). مدیریت دانش؛ چالشها و موانع استقرار آن در ارتش جمهوری اسلامی ایران. نشریه علوم و فنون نظامی، شماره 19، 71-89.
ستارپور، معصومه (1395). بررسی عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در سازمان قطار شهری تبریز و حومه. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع، گرایش مدیریت سیستم و بهرهوری، موسسه آموزش عالی غیردولتی الغدیر.
سلگی، محمد و قاسمینژاد، یاسر (1398). شناسایی محدودیتها و موانع ایجاد و اشتراک دانش. مجله مدیریت راهبردی دانش سازمانی، شماره 4، 128-103.
سلیمانی، احسان و ملکی، احمد (۱۳۹۹). چالشها و موانع پیادهسازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح و ارائه راهکار. فصلنامه پژوهشهای معاصر در علوم مدیریت و حسابداری، سال دوم، شماره ۴، 1-18.
شریفزاده، فتاح و بودلایی، حسن (1387). مدیریت دانش در سازمانهای اداری، تولیدی و خدماتی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
صفایی، ناصر و جمالی، پریسا (1399). عوامل مؤثر بر ایجاد انگیزش جهت پیادهسازی مدیریت دانش مطالعه موردی: سازمان مرکزی یکی از بانکهای کشور، فصلنامه رشد فناوری، 16(63)، 23-31.
صفایی، ناصر؛ طالقانینیا، فرشته و کیامنش، احمد (۱۳۹۶). شناسایی و رتبهبندی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش در شرکتهای دانشبنیان (مطالعه موردی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). فصلنامه رشد و فناوری، ۱۳(۵۰)، 28-21.
ﻋﺒﺎﺳﯽ، مصطفی؛ افشارنیا، معصومه و ﭼﺸﻤﮕﺎﻥﺯﺍﺩﻩ، سعیده (1397). ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻭ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩﻫﺎﯼ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ تأثیر ﺁﻥ بر سازمانها ﻭ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ. ﻧﺸﺮﯾﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﻋﻠﻮﻡ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ، ﺷﻤﺎﺭﻩ 10، 54-52.
علویفر، سکینه و سروی، افسانه (1396). طبقهبندی عوامل مؤثر در شکست پروژههای مدیریت دانش. نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانهها و موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 9(36و37)، 1-30.
قراباغی، علی (1391). شناسایی موانع پیادهسازی مدیریت دانش در شرکتهای کوچک و متوسط فعال در شهرکهای صنعتی استان همدان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی، دانشکده آموزشهای مجازی، گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان.
قربانی، امیر؛ فرتاش، کیارش و سعدآبادی ارانی، علیاصغر (1399). شناسایی موانع پیادهسازی موفق مدیریت دانش در دانشگاهها با رویکرد مدلسازی ساختاری-تفسیری (مطالعه موردی دانشگاه خوارزمی). دهمین فراهمایی ملی رویکردهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
ﻗﺮﺑﺎﻧﯽزاده، وجه الله؛ ﺳﺎﺳﺎﻧﯿﺎن اﺻﻞ، شیرین و زرﻧﺪی، سعید (1395). آسیبشناسی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﭘﺎﯾﺎ موردمطالعه (ﺳﺎزﻣﺎن ﺻﻨﻌﺖ، ﻣﻌﺪن و ﺗﺠﺎرت اﺳﺘﺎن اﻟﺒﺮز: داﻧﺸﮑﺪه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﻮاﯾﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺘﺎری). ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، 6(22)، 28-1.
کریمی، محمد (1395). ارزیابی عوامل توانمند ساز مدیریت دانش (مطالعه موردی شرکت بیمه ایران، شهر کرج). پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گروه آموزشی مدیریت، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
مانیان، امیر و رونقی، محمدحسین (۱۳۹۴). ارائه چارچوب جامع پیادهسازی بازاریابی اینترنتی با استفاده از روش فراترکیب. فصلنامه مدیریت بازرگانی، ۴۱۷، 920-901.
متولیان، سید عبداء؛ ذاکری، امیر و راستگار، سمیرا (1391). نگاهی به وضعیت مدیریت دانش در شرکتهای برتر ایران. ماهنامه تدبیر، شماره ۳۴۲، ۳۷-۳۳.
محمدی فاتح، اصغر؛ امیری، ایوب؛ شرفینژاد، نورالدین و نظری، مرتضی (1393). شناسایی موانع پیادهسازی مدیریت دانش در دانشگاه امام علی (ع) یک پژوهش آمیخته تحلیل اکتشافی متوالی. فصلنامه مدیریت انتظامی. شماره 8، 114-142.
محقر، علی، جعفرنژاد، احمد؛ مدرس یزدی، محمد و صادقی مقدم، محمدرضا (1392). ارائه الگو جامع هماهنگی اطلاعاتی شبکه تأمین خودروسازی با استفاده از روش فراترکیب. فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، 5(4)، 194-161.
محمودی میمند، محمد و اکبری، مهدی (۱۳۹۴). طراحی و توسعه نقشه راهبرد مدیریت دانش سازمانی، نشریه مطالعات مدیریت راهبردی، دوره 6، شماره 24، 211-233.
نقیان، مهناز و عابدینی، مهنوش (1396). شناسایی و رتبهبندی موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها (اداره راه و ترابری شهر کرمان). پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری زمستان 1396، دوره جدید - شماره 7، 313-331.
نویدی، فاطمه و ریاحینیا، نصرت (۱۳۹۵). نقش مستندسازی در مدیریت دانش سازمانی: مطالعه موردی پژوهشکده سامانههای ماهواره، نشریه مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، دوره 9، شماره 19، 3-20.
یاورزاده، محمدرضا و ضیائی سروینه باغی، هانیه (۱۳۹۳). شناسایی عوامل کاهش مقاومت کارکنان در پیادهسازی مدیریت دانش، کنفرانس پژوهش های نوین در علوم انسانی.
Reference:
Alavi, M., & Leidner, D.E. (2001). Knowledge management and knowledge management systems: Conceptual foundations and research issues. MIS Quarterly, 25(1), 107-136.
Ale, M. Toledo, C. Chiotti, O. Galli, M. (2014). A conceptual model and technological support for organizational knowledge management. Science of Computer Programming, 95(1), 73-92.
Breznik, K. (2018). Knowledge Management – from its Inception to the Innovation Linkage. Pro- cedia - Social and Behavioral Sciences, 238, 141-148.
Carl Shapiro And HAL R.Varian. (1999). Information Rules: A Strategy Guide to the Network Economy. Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.
Catalano, A. (2013). Patterns of graduate students'information seeking behavior: a metasynthesis of the literature. Journal of Documentation. 69, 243-274.
Choy, C.S. (2006). Critical success factors to knowledge management implementation: A holistic approach. In Organizational and inter-organizational learning: Creating, retaining and transferring knowledge (pp. 132-140), Knowledge Management International Conference and Exhibition, 6-8 June, Kuala Lumpur, Malaysia.
Connelly, C.E., & Kelloway, E.K. (2003). Predictors of employees' perceptions of knowledge-sharing culture. Leadership & Organization Development Journal, 24(5/6), 294-301.
De Long, D.W., & Fahey, L. (2000). Diagnosing cultural barrier to knowledge management. Academy of Management Executive, 14(4), 113-127.
Desouza, K.C. (2003). Knowledge management barriers: Why the technology imperative seldom works. Business Horizons, 46(1), 25-29.
Drucker, P. F. (1999). Knowledge-worker productivity: the biggest challenge. California Management Review, 41(2).
Handley, B.N., & Masle, E. (2001). Knowledge management http://www.Masic.com/articles/knowl.htm.
Hu, Y. Hou, J. & Chien, C. (2018). A framework for knowledge management of university, industry collaboration and an illustration. Computers & Industrial Engineering, 129(32).
Huber, George P. Huber (1990), A Theory of the Effects of Advanced Information Technologies on Organizational Design, Intelligence, and Decision Making, The Academy of Management Review 15(1).
Jamporazmey, M. Mohammadi, S. & Nejati, M. (2013). TAM-based acceptance modeling in knowledge management. In M. Nejati (Ed.), Frontiers of Business, Management and Economics: An Interdisciplinary Collection of Managerial Research Findings and Breakthroughs (pp. 316-325). Boca Raton, USA: Universal-Publishers.
Kimbell, L. (2011). Rethinking design thinking: Part I. Design and Culture, 3(3), 285-306.
Lin, C., Tan, B., & Chang, S. (2008). An exploratory model of knowledge flow barriers within healthcare organizations. Information & Management, 45(5), 331-339.
Lin, C., & Tseng, S.M. (2005). Bridging the implementation gaps in the knowledge management system for enhancing corporate performance. Expert Systems with Applications, 29, 163–173.
Lin, C. Wu, J.C. & Yen, D. C. (2012). Exploring barriers to knowledge flow at different knowledge management maturity stages. Information & Management, 49(1), 10-23.
Marsh, G. (2000). Knowledge management: A cookbook for beginners. Proceedings of the 28th Annual ACM SIGUCCS Conference on User Services: Building the future.
Mishra, B., & Bhaskar, A.U. (2011). Knowledge management process in two learning organizations. Journal of Knowledge Management, 15(2), 344-359.
Nonaka, I. (1994). A dynamic theory of organizational knowledge creation. Organization Science, 5(1), 14-37.
Ogiela, L. (2015). Advanced techniques for knowledge management and access tostrategic information. International Journal of Information Management, 35(2): 154-159.
Razak, N.A. Pangil, F. Zin, M.L.M. Yunus, N.A.M. & Asnawi, N.H. (2016). Theories of Knowledge Sharing Behavior in Business Strategy. Procedia Economics and Finance, 37, 545-553.
Riege, A. (2005). Three-dozen knowledge-sharing barriers managers must consider. Journal of Knowledge Management, 9(3), 18-35.
Sandelowski, M. & Barroso, J. (2007). Handbook for synthesizing qualitative research. New York: Springer Publishing Company.
Singh, M., & Kant, R. (2008). Knowledge management barriers: An interpretive structural modeling approach. International Journal of Management Science and Engineering Management, 3(2), 141-150.
Van, R. (2000). On growth, ageing, and fractal differentiation of science. Scientometrics, 47(2), 347-362.
Zimmer, L. (2006). Qualitative meta-synthesis: a question of dialoguing with texts. Journal of advanced nursing, 53(3), 311-318.