آبادی، فاطمه (1391). بررسی تحقق ابعاد سازمان یاددهنده بر اساس مؤلفههای رهبری تحولگرا از دیدگاه کارمندان دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 92-90. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه.
بجانی، حسین (1386). بررسی مقایسهای میزان برخورداری از ویژگیهای سازمان یادگیرنده در دانشگاه تهران و تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
پاشوی, قاسم. سلطان احمدی, جواد. زمانی, اصغر. (1393). سازمان یاددهنده: رهیافتی نو در پیش بینی سازمان یادگیرنده:(دیدگاه های اعضای هیئت علمی دانشگاه ها). پژوهش در نظام های آموزشی.7(20) 33-51
جوادی بورا، محمدعلی و ایزدی، صمد (1396). مدل اثربخش در دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر رویکرد حمایت یاددهنده-یادگیرنده. پژوهشهای برنامه درسی، 7(2)، 166-145.
رجایی پور، سعید؛ جمشیدیان، مهدی و مولوی، حسین (1387). سازمان یاددهنده الگویی برای دانشگاه امروز. اصفهان :انتشارات جهاد دانشگاهی .
رستمی، علیاصغر (1388). مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده: تحلیلی بر نقش مستندسازی دانش و تجربه. مجله مدیریت فناوری اطلاعات، 1(2)، 18-3.
رسته مقدم، آرش (1384). مطالعه ویژگیهای سازمان یادگیرنده در یک سازمان یاددهنده. دانش مدیریت، شماره 69، 101-73
زارع، حسین (1387). بررسی میزان کاربست مؤلفههای سازمان یاددهنده در دانشگاههای دولتی کشور بر اساس نظریه تیچی بهمنظور ارائه یک الگوی مناسب. پایاننامه دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
سنگه، پیتر (1990). پنجمین فرمان (ترجمه حافظ کمال هدایت و محمد روشن). تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
شمس, غلامرضا, پرداختچی, محمد حسن, ملکی, حاتم. (1394)). بررسی تأثیر سازمان یادگیرنده بر عملکرد سازمانی با واسطه یادگیری سازمانی:مطالعه موردی. اندیشه های نوین تربیتی.10(3)،28-9
شیرطاهری، علی؛ عباسی، حمیدرضا؛ زارع، شکوفه.(1399). بررسی عوامل و مؤلفههای مؤثر بر استقرار سازمانهای یاد دهنده. اولین کنفرانس حسابداری و مدیریت، 22-1.
صوفی، یوسف؛ حاجیلو، وحید و باقرزاده هوشمندی، کمال (1394) ضرورت گذر از سازمانهای یادگیرنده به سازمانهای یاددهنده. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، نوآوری تولید ملی، تهران.
طاووسی، علیرضا و فضلاللهی، سیف اله (1393). رابطه رهبری هوشمند و سازمان یاددهنده در آموزشوپرورش استان قم. اولین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم، دانشگاه آزاد اسالمی واحد علیآباد کتول.
فرحزادی، علی (1395). اهمیت سازمانهای یادگیرنده در پویایی دانش سازمانی. کنفرانس پژوهشهای نوین در مدیریت، تهران.
فرخی، محمد (1396). طراحی و اعتباربخشی مدل سازمان یاددهنده برای دانشگاه ارومیه. پایاننامه دکتری، دانشکده علوم انسانی دانشگاه ارومیه.
فلاحی، محمدباقر (1392). تحلیل میزان حاکمیت مؤلفههای سازمان یاددهنده و سازمان یادگیرنده و رابطه بین آنها در شرکت گاز اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان.
محمدی کیا، اکبر؛ معمارزاده طهران، غلامرضا؛ عطایی، محمد و درودیان، محمود (1400). طراحی مدل تعاملی یادگیرنده- یاددهنده در سازمانها. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، پیاپی ۴۶ (پاییز)، 61-49.
مطلبی، حسین؛ شعبانی، احمد و رجاییپور، سعید (1393). میزان کاربست مؤلفههای سازمان یاددهنده توسط مدیران در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران بر اساس نظریه تیچی. رویکردهای نوین آموزشی، 8(1)، 138-129.
موسوی دوست، محمد.(1398). تغییر فرهنگ از سازمان یادگیرنده به سازمانهای یاددهنده. مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه شناسی، 2(9)، 47-39.
نصیری ولیک بنی، فخرالسادات؛ شعبانی بهار، غلامرضا؛ گیلانی، مریم و اسکندری، اصغر (1392). بررسی رابطه بین هوش اجتماعی و هوش فرهنگی با کاربست سازمان یاددهنده در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 9(18)، 128-113.
نظری، رسول؛ سعیدیان، نرگس و دهقان منشادی، منصور (1397). شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای سازمان یاددهنده در دانشگاههای (مورد مطالعه: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی). آموزش علوم دریایی، شماره 11 (پاییز)، 29-18
Reference:
Atafar, Ali; Shaemi Barzaki, Ali; Fallahi, Mohammad Bagher; Maleki, Elham & Jahanbazi Goojani, Afshin. (2013). The effects of teaching organization components on the employees' psychological empowerment (case study: Gas company of Esfahan province). World of Sciences Journal, vol 1, 13, 128-139.
Beltadze, G. N. (2016). Game Theory – Basis of Higher Education and
Teaching Organization. I. J. Modern Education and Computer Sciences.
Vol 6, pp 41- 49.
De Pietro, O., De Rose, M., & Valenti, A. (2017). Methodologies and technologies
to support didactics for competencies. Realization of an active and participatory
teaching activity in a university context. Journal of E-Learning and Knowledge
Society, 13(1), 127-33
Pilat, M. (2016). How organizational culture influences on building a learning
organization. Forum Scientiae Oeconomia, 4(1), 83-92
Gaber,Andrea.(2004).leadership principles for public school principals.The New York CITY Leadership Academy.
Kushal Anjaria. (2020). Effectual knowledge management equipment for learning organizations, Institute of Rural Management Anand (IRMA), Gujarat, India.
Senge,peter(1990):the fifth Discipline Field book:Strategies and tools for building a learning organization,New York,NY,pp.407-416.
Tichy, and Cardwell, (2004). The Cycle Leadership. New York:
Harper Collins Publisher,Inc
Thomas, Martin (2016). Learning organization orientation in
gender-based categories of schools. Journal of Research and Reflections in
Education, 10(1), 51-68
Vedhathiri،Thanikachalam (2019). Development of Diverse Global Educatuonal Leaders through Learning Organization Concepts of Faculty Engagement.Journal of Procedia Computer Science ،India pp 207-214
Vinai Panjakajornsak, Ardharn Khunsoonthornkit. (2018). Structural equation model to assess the impact of learningorganization and commitment on the performance of researchorganizations. Administration and Management College, King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang, Bangkok 10520, Thailan.