- ابراهیمی (1398). بررسی تأثیر رهبری دانشمحور بر نوآوری باز با توجه به نقش میانجی ظرفیت مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه پیام نور استان تهران.
- ابراهیمزاده دستجردی رضا (1393). جزوه درس تحلیل آماری، مقطع دکتری مدیریت صنعتی، نیمسال اول، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان.
- احمدی، لیدا (1392)، بررسی تأثیر کسب و کارهای خدمت محور در توسعه نوآوری باز در صنعت فناوری اطلاعات در شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت بازرگانی واحد غرب پیام نور تهران.
- اکبری، ایمان (1397). تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری باز با میانجیگری ظرفیت نوآوری و ظرفیت مدیریت دانش بهواسطه اینترنت اشیا در میان شرکتهای بیمهای در شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت.
- اکبری، حمید؛ اورعی یزدانی، بدرالدین و یعقوبی، نورمحمد (1398). مدلیابی معادلات ساختاری رابطه فرهنگ سازمانی با فرایند پیادهسازی مدیریت دانش (نمونه پژوهش: شهرداری زاهدان)، فصلنامه مدیریت راهبرد دانش سازمانی، سال دوم، شماره 4، 75-101.
- امیری (1396). تأثیر قابلیتهای زیرساختی مدیریت دانش بر نوآوری باز از طریق ظرفیت جذب (موردمطالعه: شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه سمنان.
- بابایی فارسانی، میثم؛ امیندوست، عاطفه؛ علیدادی، ابوذر (1397). طراحی الگوی نوآوری باز در شرکتهای کوچک و متوسط با استفاده از نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: صنایع غذایی استان چهارمحال و بختیاری)، فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی، سال اول، شماره 2، 95-136.
- داوری، علی و رضازاده، آرش (1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.
- دهقانیپوده، حسین؛ اخوان، پیمان و حسینیسرخوش سیدمهدی (1392)، افزایش موفقیت توسعه محصول جدید مبتنی بر رویکرد نوآوری باز (مطالعه موردی: در یک سازمان پژوهشی)، نشریه علمی پژوهشی مدیریت نوآوری، سال دوم، شماره 2: 45-68.
- رمضانپور نرگسی، قاسم؛ داوری، علی؛ افراسیابی، راحله و زرگران یزد، بهاره (1393). بررسی عوامل درونی و بیرونی بر نوآوری باز (مطالعه موردی: مراکز تحقیقاتی وزارت صنایع و علوم). فصلنامه مدیریت توسعه فنآوری، دوره دوم، 1: 46-29.
- جعفرپور محمود؛ باباییفارسانی، میثم (1392). مقالهنویسی علمی، رویکردی کاربردی، جلد دوم، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- چسبرو، هنری (1392)، نوآوری باز، پارادایم نوین آفرینش و تجاریسازی فنآوری، ترجمه سید کامران باقری و مرضیه شاوردی، چاپ سوم، تهران: انتشارات رسا.
- صادقی، مهرداد (1398). رابطه بین ابعاد ساختار سازمانی با پیادهسازی مدیریت دانش بر مبنای مدل بوکووبتز و ویلیامز (موردمطالعه: 15 سازمان شهرستان شهرکرد)، فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی، سال اول، شماره 3، 166-129.
- طبرسا، غلامعلی، و احمدوند، داراب (1396). اولویتبندی و مقایسه ابعاد چرخه مدیریت دانش در وضعیت موجود و مطلوب (مورد مطالعه: مهندسین مشاور نوی). فصلنامه رهیافت، شماره 66، 27-13.
- کلاین، پل (1393). راهنمای آسان تحلیل عاملی. ترجمه جلال صدر السادات و اصغر مینایی، تهران: انتشارات سمت.
- کفاش پور، آذر؛ شیرازی، بهناز و حسینی دلویی، مسعود (1395). بررسی تأثیر مدیریت دانش بر روی مدیریت روابط مشتریان در نمایندگیهای مجاز ایران خودرو خراسان. ماهنامه شباک (شبکه اطلاعات کنفرانسهای کشور)، 2(6)، 12-1.
- محمدی، فروغ؛ قاسمی، حمید؛ و رحمانی تبار، نریمان (1396). برازش معادلۀ رگرسیونی مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان. فصلنامه مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 43، 184-161.
- ملایی، علی اصغر؛ بابک، شیرازی و سلطانزاده، جواد (1395). یکپارچهسازی مشتریان در مقدمات نوآوری به کمک رویکرد نوآوری باز: تولید و انتخاب ایدههای نوآورانه محصول، فصلنامه رشد فنآوری، سال دوازدهم، شماره 47: 38-48.
- ملکی (1397). تأثیر ساختار سیستم مدیریت دانش بر ظرفیت نوآوری، نوآوری باز و ظرفیت مدیریت دانش با رویکرد مبتنی بر اینترنت اشیاء (مورد مطالعه: کارکنان آجا)، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه پیام نور استان تهران.
- مهرگان، محمدرضا و زالی، محمدرضا (1385). در جستوجوی فنون تعیین روایی در پژوهشهای مدیریتی، فصلنامه علمی پژوهشی فرهنگ مدیریت، سال چهارم، شماره 14: 5-26.
- میر فخرالدینی، سید حیدر؛ دسترنج، میثم و کریمی تکلو، سلیم (1394). طراحی مدل مفهومی برای توسعه نوآوری باز در پارکهای علم و فناوری با استفاده از تحلیل عاملی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت عمومی، سال هشتم، شماره27: 71-98.
- ناصریراد، سمیه (1397). تأثیر ظرفیت و سیستم مدیریت دانش و نوآوری باز بر ظرفیت نوآوری، در شرکتهای مستقر در مراکز رشد دانشگاههای تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه الزهرا (س) تهران.
- هرجحسنآبادی، فهیمه، و مظفری، محمدمهدی. (1396). ضرورت پیادهسازی مدیریت دانش در سازمانها و نقش آن در کسب مزیت رقابتی. اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین مدیریت در ایران، 13-1.
References
- Cheng CC, Shiu EC. (2015). The inconvenient truth of the relationship between open innovation activities and innovation performance. Manag Decis. 53 (3): 625–647.
- Chesbrough H, Garman A. (2009). How open innovation can help you cope in lean times. Harvard Business Review, 87 (12): 68-76.
- Chesbrough H, Crowther AK. (2006). Beyond high tech: early adopters of open innovation in other industries. R&D Management, 36 (3): 229-236.
- Chesbrough HW. (2006). Open Innovation: A New Paradigm for Understanding Industrial Innovation, New York, Oxford University Press: 1–34.
- Cui, X. (2017). In-and extra-role knowledge sharing among information technology professionals: The five-factor model perspective. International Journal of Information Management, 37(5), 380-389.
-
Dalmarco G.,
Maehler A.,
Trevisan M. (2017). The use of knowledge management practices by Brazilian startup companies, Vol. 29, No. 8, Pp 368–489.
- Donate, M. J., & de Pablo, J. D. S. (2015). The role of knowledge-oriented leadership in knowledge management practices and innovation. Journal of Business Research, 68(2), 360-370.
- Enkel E, Gassmann O, Chesbrough H. (2009). Open R&D and open innovation: exploring the phenomenon. R&D Management, 39 (4): 311-316.
- Ettlinger N. (2017). Open innovation and its discontents, Geoforum 80: 61–71.
- Greco M, Grimaldi M, Cricelli L. 2015. Open innovation actions and innovation performance. European Journal of Innovation Management, 18 (2): 150 – 171.
- Gretsch, S., Mandl, H. and Schatz, R. (2012), “Implementation process of a knowledge management initiative: yellow pages”, New Research on Knowledge Management Models and Methods, Vol. 14, pp. 311-332.
- Hana, U. (2013). “Competitive advantage achievement through innovation and knowledge”, Journal of Competitiveness, Vol. 5 No. 1, pp. 82-96.
- Hossain M, Anees-ur-Rehman M. (2016). Open innovation: an analysis of twelve years of research. Strategic Outsourcing: An International Journal, 9 (1): 22 –37.
- Huang HC, Lee MCL, Chien HL, Chen T. (2013). Overcoming organizational inertia to strengthen business model innovation. Journal of Organizational Change Management, 26 (6): 977 - 1002.
- Hung KP, Chou C. (2013). The impact of open innovation on firm performance: themoderating effects of internal R&D and environmental turbulence. Technovation, 33 (10): 368–380.
- Ing-Long Wu, Ya-Ping Hu, (2018). "Open innovation based knowledge management implementation: a mediating role of knowledge management design", Journal of Knowledge Management, DOI 10.1108/JKM-06-2016-0238.
- Karami, M., Alvani, S.M., Zare, H. and Kheirandish, M. (2015). “Determination of critical success factors for knowledge management implementation, using qualitative and quantitative tools (case study: Bahman automobile industry)”, Iranian Journal of Management Studies, Vol. 8 No. 2, pp. 182-201.
- Keupp MM, Gassmann O. (2009). Determinants and archetype users of open innovation. R&D Management, 39 (4): 331–341.
- Lewin B, Fine J, Young L. (2001). Expository discourse: A genre-based approach to social science research texts. London: Continuum.
- Lin, Y. and Wu, L.Y. (2014). “Exploring the role of dynamic capabilities in firm performance under the resource-based view framework”, Journal of Business Research, Vol. 67 No. 3, pp. 407-413.
- Martın-de Castro, G. (2015). “Knowledge management and innovation in knowledge-based and hightech industrial markets: the role of openness and absorptive capacity”, Industrial Marketing Management, Vol. 47, pp. 143-146.
- Nikoopour J, Amini Farsani M. (2012). Success in Writing Academic Articles Applied Linguistics. Asre Moaser, Tehran.
- Nonaka, I., Toyama, R. and Konno, N. (2000). “SECI, ba and leadership: a unified model of dynamic knowledge creation”, Long Range Planning, Vol. 33 No. 1, pp. 5-34.
- Padilla-Meléndez A, Garrido-Moreno A. (2012). Open innovation in universities: What motivates researchers’ relationship between innovation and performance in SMEs. Journal of business Venturing, 26 (4): 441-457.
- Rusly, F.H., Sun, P.Y. and Corner, J.L. (2015). “Change readiness: creating understanding and capability for the knowledge acquisition process”, Journal of Knowledge Management, Vol. 19 No. 6, pp. 1204-1223.
- Stankovic, N., & Micic, Z. (2018). Innovating and management of the knowledge base on the example of IT applications. Telematics and Informatics, 35(5),1461-1472.
- Stanisławski R, Lisowska R. (2015). The Relations between Innovation Openness (Open Innovation) and the Innovation Potential of SMEs, 2nd Global Conference on Business, Economics, Management,
23: 1521-1526.
- Striukova L, Rayna T. (2015). University-industry knowledge exchange. European, Journal of Innovation Management, 18 (4): 471- 492.
- Tseng, S.M. and Lee, P.S. (2014). “The effect of knowledge management capability and dynamic
capability on organizational performance”, Journal of Enterprise Information Management, Vol. 27 No. 2, pp. 158-179.
- Tsou H, Hsu SH. (2015). Performance effects of technology–organization–environment openness, service co-production, and digital-resource readiness: The case of the IT industry. International Journal of Information Management, 35 (1): 1–14.
- Turulja, L., & Bajgoric, N. (2018). Information technology, knowledge management and human resource management: Investigating mutual interactions towards better organizational performance. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 48(2), 255-276.
- Viera, A.L. (2015). Application of Laserl in Practice, translation of Rasoul Nowroozi Seyyed Hosseini and Hamid Ghasemi and Habib Honary, Hatmi Publications, Tehran. (In Persian).
- Wallin MW,von Krogh G. (2010). Organizing for open innovation: focus on the integration of knowledge. Organizational Dynamics, 39 (2): 145-154.
- West, J. and Bogers, M. (2014). “Leveraging external sources of innovation: a review of research on open innovation”, Journal of Product Innovation Management, Vol. 31 No. 4, pp. 814-831.
- Won Park Y, Amano T, Moon G. (2012). Benchmarking open and cluster innovation: case of Korea. Benchmarking: An International Journal, 19 (4): 517-531.
- Wu, I.L. and Chen, J.L. (2014). “Knowledge management driven firm performance: the roles of business process capabilities and organizational learning”, Journal of Knowledge Management, Vol. 18 No. 6, pp. 1141-1164.
- Wu, I.L. and Hu, Y.P. (2012). “Examining knowledge management enabled performance for hospital professionals: a dynamic capabilityview and the mediating role of process capability”, Journal of the Association for Information Systems, Vol. 13 No. 12, pp. 313-344.
- Wynarczyk P, Piperopoulos P. (2013). Open innovation in small and medium-sized enterprises: An overview. International Small Business Journal, 31 (3): 240–255.
- Zhang J, Zeng J. (2009). An Open Innovation Model for Business Innovation of Chinese Telecom Operators. National Natural Science Foundation of China. International Conference on Management and Service Science, 20-22 Sept, China,1-5.