اخوان، پیمان و کشتکار هرانکی، مهران (1394)، بررسی و رتبهبندی توانمندسازهای مدیریت دانش، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال سیزدهم، شماره 50: 85-63.
اسلامی، محسن (1383)، برنامه درسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران: آییژ.
افراسیابی، محمدصادق (1393)، توان بالقوه شبکهها و رسانههای اجتماعی در تقویت مدیریت دانش، کتابداری و اطلاع رسانی، جلد 17، شماره 4: 134-109
بسطامی، اسماعیل و جوادزاده، محمدعلی (1394)، تحلیل مرکزیت شبکههای اجتماعی در فضای سایبری با رویکرد مقابله با تهدیدات نرم، فصلنامه پدافند غیرعامل، سال ششم، شماره 1، پیاپی 21: 78-69.
بشیر، حسن و افراسیابی، محمدصادق (1391)، شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 1، دوره 5: 62-31.
تولایی، روحاله (1388)، ارائه مدل بومی مستندسازی تجربیات خبرگان در صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال دوم، شماره 5،:78-51.
چراغ ملایی، لیلا؛ کدیور، پروین و صرامی، غلامرضا (1393)، استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در آموزش- فرصتها و چالشها، اندیشههای نوین تربیتی، دوره 10، شماره 3: 51-29.
چیتساز، محمدعلی و سالک، ساناز (1395)، بررسی جامعهشناختی اثرات شبکههای مجازی جدید بر زندگی فردی و اجتماعی، مهندسی فرهنگی، سال دهم، شماره 86: 126-105.
داوری، علی و رضازاده، آرش (1393)، مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ دوم.
کاستلز، مانوئل (1389)، اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمه احمد علیقلیان، تهران: طرح نو.
کشتکار هرانکی، مهران (1395)، «طراحی الگوی راهبردی نوآوری اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران»، رساله دکتری، تهران: دانشگاه عالی دفاع ملی.
کشتکار هرانکی، مهران (1395)، طراحی الگوی راهبردی نوآوری اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری، نشریه توسعه کارآفرینی، دوره 9، شماره 4، شماره پیاپی 34: 690-671.
کیا، علیاصغر و
نوری مرادآبادی، یونس (1391)، عوامل مرتبط با گرایش دانشجویان به شبکه اجتماعی «فیس بوک»؛ بررسی تطبیقی دانشجویان ایران و امریکا، مطالعات فرهنگ – ارتباطات، دوره 13، شماره 17: 212-181.
ماهپیشانیان، مهسا (1390)، شبکههای اجتماعی و آسیبهای سیاسی و روانی، فصلنامه رهآورد نور، شماره 35، سال دهم، پیاپی 52.
مبینی دهکردی، علی و کشتکار هرانکی، مهران (1395)، فراترکیب مدلهای نوآوری اجتماعی، برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، دوره 7، شماره 26: 138-101.
نوچیان، نستوه (1390)، تبیین نقش شبکه اجتماعی در نوآوری کسبوکارهای تثبیتشده براساس دادههای دیدهبان جهانی کارآفرینی GEM ۲۰۱۰ در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
Alavi, M., & Leidner, D. E. (2001). Review: Knowledge management and knowledge management systems: Conceptual foundations and research issues. MIS quarterly, 107- 136.
Christofides, E., Muise, A., & Desmarais, S. (2009). Information disclosure and control on Facebook: Are they two sides of the same coin or two different processes? CyberPsychology & Behavior, 12(3), 341-345.
Davies Anna, Simon Julie (2013), “The value and role of citizen engagement in social innovation”, a deliverable of the project. The theoretical, empirical and policy foundations for building social innovation in Europe (TEPSIE), European Commission – 7th Framework Programme, Brussels. European Commission, DG Research, 2013
Gunawardena, C.N., M.B. Hermans, D. Sanchez, C. Richmond, M. Bohley, & R. Tuttle.( 2009). A theoretical framework for building online communities of practice with social networking tools. Educational Media International .46, no. 1: 3_16
Herrera M.E., Alarilla C. M. (2013). Social Innovation: Business Invention and Social Solutions, Asian Institute of Management, Working Paper 13 ― 007, avalaible on www.aim.edu.
Hildreth,P. Kimble,C. (2004), Knowledge Networks:Innovation through Communities of Practice, Idea GrouP Publishing.
Hubert,A. (2010). Empowering people, driving change: Social innovation in the European Union, European Union, available on
http://europa.eu.
Hulland, J. (1999), Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: a review of four recent studies, strategic management journal, 20 (2), 195-204.
Hung,H,T & Yuen,S.C.Y (2010): Educational use of social networking technology in higher education, Teaching in Higher Education, 15:6, 703- 714
Jyrama,A.and Ayvari,A.,2005."Can the Knowledge-Creation Process Be Managed? A Case Study of an Artist Training Project", International Journal of Arts Management,7(2).
Kaletka Christoph, Kappler Karolin Eva, Pelka Bastian, and Ruiz de Querol Richard (2012), Challenges at the Intersection of Social Media and Social Innovation: A Manifesto
Liu, C.C., Tao, S.Y., & Nee, J.N.( 2008b). Bridging the gap between students and computers: supporting activity awareness for network collaborative learning with GSM network. Behaviour & Information Technology, 27 (2), 127137
Mazer JP, Murphy RE, Simonds CJ. (2009), The effects of teacher self-disclosure via Facebook on teacher credibility. Learning, Media and Technology; 34: 175-183
Mazur.E &Richards.L;(2011); Adolescents' and emerging adults' social networking online: Homophily or diversity?; Journal of Applied Developmental Psychology,76 ; 675-684.
Moulaert, F., & Lille, F. (2012). Social innovation, governance and community building (SINGOCOM), EU Research on Social Sciences and Humanities. available at:
http://cordis.europa.eu/documents
Mulgan, G., Tucker, S. Ali, R., Sanders, B. (2007). Social Innovation. What it is, why it matters and how it can be accelerated, The Young Foundation.
Muller Eitan, Peres Renana (2018), The effect of social networks structure on innovation performance: A review and directions for research,
www.elsevier.com/locate/ijresmar
Mulyaningsih, Hendrati Dwi, Yudoko,Gatot and Bambang Rudito (2014), Initial Conceptual Model of Knowledge-Based Social Innovation, World Applied Sciences Journal 30,Innovation Challenges in Multidiciplinary Research & Practice, 256-262
Murray, R., Caulier,G., Mulgan, G. (2010). The Open Book of Social Innovation, the Young Foundation and NESTA.
Pavan Elena, Diani Mario, Padovani Claudia (2018), Social Media for Social Innovation Towards a Multi-Layered Analytic Framework, available on:
https://www.aaai.org/ocs/index.php
Redecker.C, AlaMutka.K. Punie.Y;(2009). Learning 2.0 the use of social computing to enhance lifelong learning; European Commission, Joint Research Centre,Institute for Prospective Technological Studies (IPTS), Seville, Spain.
Selwyn N.(2007), Web 2.0 applications as alternative environments for informal learning e a criticalreview. Paper resented at the paper for OECDKERIS expert meeting.
The Young Foundation, (2012). Social Innovation Overview - Part I: Defining social innovation, A deliverable of the project: “The theoretical, empirical and policy foundations for building social innovation in Europe” (TEPSIE), European Commission – 7th Framework Programme, Brussels: European Commission, DG Research, Report: Defining social innovation.
Yang, Y.T.C.( 2008). A catalyst for teaching critical thinking in a large university class in Taiwan: Asynchronous online discussions with the facilitation of teaching assistants. Educational Technology Research and Development, 56 (3), 241264
Battisti, S. (2012). Social Innovation: The Process Development of Knowledge-Intensive Companies. International Journal of Services Technology and Management, 18(3-4), 224-244.