- پروست، گبلبرت، استفان روب، و کای رومهاردت(1385)، مدیریت دانش. ترجمه علی حسینی خواه. تهران، سیطرون.
- جلالی بردر، احمد رضا(1394)، بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاه های بجنورد( دانشگاه بجنورد، آزاد و پیام نور)، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
- چیاشن چن، اوگیواراناوکی؛ نایرپرابا، یانگرون(1396)، مدیریت دانش، ترجمه مهمیار حسنی، محمدرضا حسنی و پایدار، تهران: نشر نوین.
- خادمی زاده، شهناز؛ فرج پهلو، عبدالحسین و محمدی، زینب (1398)، بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی، (نمونه پژوهش: دانشگاه شهید چمران اهواز)، نشریه علمی مدیریت راهبردی دانش سازمانی، سال دوم، شماره 6: صص 137-111.
- رمضانی نژاد، رحیم؛ شفیعی، شهرام و آسایش، لیلا (1397)، تأثیر فرهنگ سازمانی بر اثربخشی سازمان با میانجیگری مدیریت دانش در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال ششم، شمارة 2 (26 پیاپی)، صص 122-111.
- فدائی غلامرضا ، نقشینه نادر و اندایش سیف اله(1397)،بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در دانشگاه تهران، فصلنامه مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، دانشگاه شهید چمران اهواز، تابستان، شماره پیاپی 24 ، صص 128-103.
- قادری، سیاه بیدی؛ جعفری، مریم؛ فامیل روحانی، علی اکبر(1395). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی. ش 22 (1) : 120 - 95 .
- معظم زاده، عبدالخلیل و صالحی امیری، سید رضا (1396)، بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در میان کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال ششم، شماره بیست و پنجم، زمستان، صص 434 - 4.
References
- Aboramadan, M., Albashiti, B., Alharazin, H. and Zaidoune, S. (2019), "Organizational culture, innovation and performance: a study from a non-western context", Journal of Management Development, Vol. 39 No. 4, pp. 437-451.
- Ajmal, M.M. and Koskinen, K.U. (2008), “Knowledge transfer in project-based organizations: an organizational culture perspective”, Project Management Journal, Vol. 39 No. 1, pp. 7-15.
- Al Saifi, S. A., (2015). Positioning organizational culture in knowledge management research. Journal of Knowledge Management, 19 (2): p. 164-189.
- Allameh, S. M., Zare, S. M., & Davoodi, S. M. R. (2010). Examining the impact of KM enablers on knowledge management processes. Procedia Computer Science, 3, 1211-1223.
- Attar, M.M. (2020). Organizational Culture, Knowledge Sharing, and Intellectual Capital: Directions for Future Research. International Journal of Business and Economics Research. Vol. 9, No. 1, pp. 11-20. doi: 10.11648/j.ijber.20200901.12.
- Cameron, K.S. & Quinn, R.E (2006). Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework. Addison-Wesley Publishing Company.
- Ceptureanu S.I. (2016) Knowledge and knowledge management, International Conference KNOWLEDGE-BASED ORGANIZATION, Vol. XXII No 1.
- Chang, C. L. H., & Lin, T. C. (2015). The role of organizational culture in the knowledge management process. Journal of Knowledge Management, 19(3), 433-455.
https://doi.org/10.1108/JKM-08-2014-0353.
- Dadzie, Charlene A., Winston, Evelyn. M., & Dadzie, Kofi Q. (2012). "Organizational culture, competitive strategy, and performance in Ghana Charlene". Journal of African Business, 13(3), 172-182. DOI: 10. 1080/15228916. 2012. 727737.
- Dalkir, K., (2011). Knowledge Management in Theory and Practice. Cambridge, Mass., UNITED STATES: MIT Press.
- DeLong DW, Fahey L.(2000). Diagnosing cultural barriers to knowledge management. Academy of Management Executive 14: 113–127.
- Denison, D. R. (2000). Organizational culture: Can it be a key lever for driving organizational change. The handbook of organizational culture. London: John Wiley & Sons.
- Denison, D. R., & Adkins, B. (2007). An Action Learning Approach to Organizational Culture: Rethinking the Balance Between Action and Learning: In Dulworth, M and Bordonaro F. (Eds), From Promise to Payoff. The Art and Science of the Learning Organization, Sanfrancisco: Jossey Bass.
- Donate, MJ, Guadamillas, F (2010) The effect of organizational culture on knowledge management practices and innovation. Knowledge and Process Management 17(2): 82.
- Evans, M., Dalkir, K. and Bidian, C.( 2014), A Holistic View of the Knowledge Life Cycle: The Knowledge Management Cycle (KMC) Model, Electronic Journal of Knowledge Management Vol. 12, No. 2, 85-97,
- Karamitri, I.; Kitsios, F.; Talias, M.A.(2020), Development and Validation of a Knowledge Management Questionnaire for Hospitals and Other Healthcare Organizations. Sustainability, 12, 2730.
- Kianto, A. & Vanhala M., and Pia Heilmann. (2018). The impact of knowledge management on job satisfaction. Journal of Knowledge Management. 20 (4), 621-636, © Emerald Group Publishing Limited, ISSN 1367-3270.
- Knowledge Management Practices and Innovation, Knowledge and Process Management Volume 17 Number 2 pp 82–94 , DOI: 10.1002/kpm.344.
- Li Bing, Zhang, J. & Zhang X. (2013). Knowledge management organizational culture: an exploratory study, creative and knowledge scocity. International Scientific Journal, 3(1), 65- 77.
- Nisara Tahir M, Prabhakarb G. (2019). Social media information benefits, knowledge management and smart organizations. Journal of Business Research, 94, 264–272. Journal homepage:
www.elsevier.com/locate/jbusres.
- Paulen D. & Mason, D. (2002). New Zealand Knowledge Management: Barriers and Drivers of Knowledge Management Vptak. Journal of Knowledge Management, Vol 8, No 5.
- Pérez López, Susana, José Manuel Montes Peón, and Camilo José Vázquez Ordás.(2004). “Managing Knowledge: The Link between Culture and Organizational Learning.” Journal of Knowledge Management 8 (6): 93–104.
- Rashid M. S. and Bin Yeop N.K. (2020). The Effect of Organizational Culture on Knowledge Management and Managerial Performance of Government Department in Dubai, European Journal of Multidisciplinary Studies, January – April ,Volume 5, Issue 1, 47-52.
- Schein, E. H., (2010). Organizational culture and leadership. Vol. 2: John Wiley & Sons.
- Shonubi A. O and Akintaro, A.A.(2016), The Effect of Organizational Culture on Organizational Economic Performance, Organizational Behaviour 93 , 39930-39935.
- Singh, P. K. (2017). A Study of infrastructure and organization learning: Rethinking knowledge performence perspective. People : International Journal of Social Sciences, 61-77.
- Syahruddin, S., Hermanto, H., & Wardini, A. K. (2020). The Influence of Communication, Training, and Organizational Culture on Employee Performance. Jurnal Organisasi Dan Manajemen, 16(2), 171-181.
- Szczepańska-Woszczyna, K. (2014). The Importance of Organizational Culture for Innovation in the Company. Forum Scientiae Oeconomia, 2(3), 27-39.
- Tseng, S. M.(2010). The correlation between organizational culture and knowledge conversion on corporate performance. Journal of Knowledge Management, 14(2), 269-284.
- Wei, Y., & Miraglia, S. (2017) Organizational culture and knowledge transfer in project-based organizations: Theoretical insights from a Chinese construction firm. International Journal of Project Management, 35(4), 571-585.
- Wei, Z. (2005), The Impact of Organizational Culture, Structure, and Strategy on Knowledge Management Effectiveness and Organizational Effectiveness, UMI Dissertation Services, ProQuest, Minneapolis, MN.
- Zheng, W. (2005). The impact of organizational culture, structure, and strategy on knowledge management effectiveness and organizational effectiveness. University of Minnesota.