TY - JOUR ID - 206161 TI - تعامل فرهنگ یادگیری سازمانی با ظرفیت جذب، نوآوری باز و رهبری توانمندساز در شرکت‌های دانش بنیان: تحلیل یک مدل میانجی تعدیل‌شده JO - مدیریت دانش سازمانی JA - JKM LA - fa SN - 2645-4262 AU - بابایی فارسانی, میثم AU - حسنی مقدم, صادق AU - فرهادی, فرهاد AD - دکتری مدیریت صنعتی، مدرس موسسه آموزش عالی نور هدایت شهرکرد، شهرکرد، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشکده مدیریت، دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران، تهران، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 4 IS - 1 SP - 197 EP - 228 KW - فرهنگ یادگیری سازمانی KW - نوآوری باز KW - ظرفیت جذب KW - رهبری توانمندساز KW - شرکت‌های دانش بنیان KW - مثلث‌بندی متدولوژیکی DO - N2 - هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثر رهبری توانمندساز بر نوآوری باز با در نظر گرفتن فرهنگ یادگیری سازمانی و تعدیل­گری ظرفیت جذب بوده است. تحقیق حاضر از لحاظ روش تحقیق همبستگی و از لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده است. ابزار تحقیق بر اساس پرسش­نامه استاندارد نقش‌بندی و تابش (2018) می­باشد که پس از سنجش روایی (همگرا، واگرا و اکتشافی) و پایایی (آلفای کرونباخ، ترکیبی و دایسترا)، از طریق مشارکت 131 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت­های دانش‌بنیان استان چهارمحال و بختیاری که با روش نمونه­گیری تصادفی و از طریق جدول مورگان، انتخاب شدند، اجرا گردید. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، در دو سطح توصیفی و استنباطی و از طریق نرم­افزارهای «SPSS25» و «WarpPLS7» اجرا شد. یافته­هایی تحقیق نشان داد، بیشترین ضریب مسیر (β=0.79) و ضریب تعیین (R2=0.63) مربوط به مسیر رهبری توانمندساز به فرهنگ یادگیری سازمانی بوده است، همچنین فرهنگ یادگیری سازمانی به‌طور کامل، رابطه بین رهبری توانمندساز و نوآوری باز داخلی (VAF=0.64) و خارجی (VAF=0.69) را میانجی­گری نموده است. UR - https://jkm.ihu.ac.ir/article_206161.html L1 - https://jkm.ihu.ac.ir/article_206161_12186f7fbc7440dc6f0b120f16957b4b.pdf ER -